Виготовлення та заміна сідел клапанів
Сідло клапана – деталь головки блоку циліндрів (ГБЦ), що виконує роль посадкового гнізда клапана. В процесі експлуатації транспорту цей елемент ГБЦ піддається підвищеним механічним і тепловим навантаженням, внаслідок чого сідло деформується, а герметичне прилягання тарілки клапана до сідла порушується.
При порушенні пари “клапан-сідло” відбувається обвальне зношування циліндро-поршневої групи: через неправильне горіння паливно-повітряної суміші її частина, що не згоріла, змиває масло зі стінок циліндрів. Наслідками таких порушень також стає прогар сідла та/або клапана, а це, у свою чергу, призводить до втрати потужності двигуна, підвищеної витрати палива, до складнощів запуску двигуна. Також слід зазначити, що при прогоранні та руйнуванні сідла та клапана їх уламки потрапляють у циліндри двигуна. Чи варто казати, що такі випадки призводять до дорогого ремонту.
Сідло клапана являє собою чавунне кільце, запресоване в головку блоку циліндрів. Це кільце має внутрішні кути, які є робочою фаскою. У деяких головках сідла незнімні, у таких випадках сідлами служать гнізда самої головки блоку циліндрів. За таких конструкцій ми маємо можливість сформувати посадкове місце та встановити спеціально виготовлене сідло.
Виготовлення сідел клапанів
У процесі заміни сідла випресовуються, вимірюються, після чого ці дані передаються в токарний цех. На цьому етапі з ливарних заготовок (сплаву, який чудово зарекомендував себе як на турбірованих так і на газових двигунах) виточуються кільця.



Заміна та обробка сідел
Перед запресовуванням оброблених заготовок голівку нагрівають, а кільця занурюють в азот. За допомогою оправки кільця фіксуються на посадкових місцях. В результаті температурних різниць (природного охолодження нагрітої головки і нагрівання кільця, що остигнув в азоті) створюється щільна фіксація кільця в головці блоку циліндрів.
Наступний етап – прирізання сідел на верстаті для обробки сідел. На цьому верстаті різцем формується внутрішні робочі кути прилягання клапана. Після цієї процедури запресовані в ГБЦ кільця перетворюються на повноцінні сідла клапанів.
Заключною процедурою при заміні сідел є притирання, у результаті клапана щільно прилягають до сідла, забезпечуючи герметичність.
Виготовлення та заміну сідел клапанів довіряйте професіоналам! Ваша компанія “Ремонт Центр”.
Перейти до розділу Ремонт ГБЦ