Діагностика ГБЦ
Діагностика головки блоку циліндрів (ГБЦ) – комплексна процедура, за результатом якої виявляються можливі дефекти, сліди зношування деталей. Після розбирання головки, миття та чищення за допомогою вимірювальних приладів діагностуються клапани на предмет вироблення штока. Допуски биття штока – до 0.02 мм, а биття тарілки – до 0.05 мм. Якщо допуски перевищують норми, то розглядається варіант вишліфовування дефектів, але це не завжди є можливим. У такому разі вихід один – заміна клапанів.
Промір втулок щодо зносу — наступна діагностична процедура. У ході цієї операції вимірюється зазор між напрямною втулкою клапана та штоком клапана. У кожного автовиробника свої норми допусків, але переважно вони не перевищують 0.05 мм. У вантажного транспорту вони зі зрозумілих причин трохи більше, оскільки штоки клапанів товщі, відповідно температурні розширення та зазори між клапаном та втулкою більші. За результатами цієї операції часто виявляється зношування напрямної втулки клапана, що проявляється в конусності.
Після огляду сідел клапанів оглядається вся головка блоку циліндрів щодо наявності тріщин на її поверхні, слідів руйнувань і зносу. Якщо в результаті огляду було виявлено дефекти, фахівцем може бути рекомендована перевірка ГБЦ на герметичність.
Перейти до розділу Ремонт ГБЦ
